تدریس خصوصی dabidi برگزاری محافل خانگی قرآن کریم در راستای ترویج فرهنگ قرآن

برگزاری محافل خانگی قرآن کریم در راستای ترویج فرهنگ قرآن

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری عصر امروز جمعه ۱۳اسفندماه، در مراسم ضیافت و محفل قرآنی مسابقات بین المللی قرآن کریم که با حضور قاریان دانش آموز، داوران خارجی و داخلی و نام آوران مسابقات بین المللی قرآن کریم دانش آموزان جهان اسلام در هتل لاله برگزار شد، با تبریک اعیاد مبارک شعبانیه و اشاره به آیه 9 سوره مبارکه اسرا، اظهارکرد: اهل قرآن، اهل خدا هستند و خداوند را شاکر هستم که در اولین روز از ماه مبارک شعبان در این محفل و ضیافت قرآنی با اهل قرآن و خدا هستم.

وی با قدردانی از زحمات داوران داخلی و خارجی و دست اندر کاران محفل قرآنی، افزود: طبق فرمایش و تاکید مقام معظم رهبری که هدفگذاری10 میلیون حافظ قرآن را از ما دارند، انتظار از آموزش و پرورش و آموزش قرآن در دوران کورکی بیشتر از این است.

نوری خاطر نشان کرد: این مهم شاید در دنیای کنونی به دلیل انفعال و کنش غیرموثر ما به ذهن خطور نمی کند اما بدون تردید امکان پذیر ودست یافتنی  است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر حدود 15 و نیم میلیون نفر واجب تعلیم و تربیت داریم  که بیش از هشت میلیون دانش آموز در دوره ابتدایی هستند، بنابراین اگر تلاشی داشته باشیم که زمینه را فراهم کند این هدف که انس با قرآن کریم است، مقدور و میسر می شود.

نوری با اشاره به هفته تربیت اسلامی، گفت: دو شهید بزرگوار نهادی تاسیس کردند که به طور جدی تنور دفاع مقدس را گرم کرد و اکنون 36 هزار نفر شهید دانش آموز داریم.

وی تصریح کرد: در کشور بیش از 750 دارالقرآن کریم داریم و بیش از 40 هزار مربی پرورشی، نزدیک به 50 هزار نفر معلم قرآن در مقاطع متوسطه دوره اول و دوم که به همراه حدود 300 هراز نفر از معلمان دوره ابتدایی، کتاب قرآن را در طول دوران تحصیل درس می دهند.

نوری افزود: در طول12سال دوران تحصیل در مدرسه کتاب قرآن تدریس می شود و اگر ذائقه متربی را کشف کنیم به  میدان می آید و با قرآن انس می‌گیرد.

وزیرآموزش و پرورش با بیان اینکه مردم به قرآن کریم علاقمند هستند، گفت: ما باید مربی و متربی را بشناسیم و نسبت به زمان برای آنان برنامه ریزی کنیم، اگر این ها رانشناسیم برنامه ریزی بی هدفی کرده ایم.

وی با بیان اینکه یکی از فرصت های خوب پیش آمده، شیوع کرونا بود، تاکید کرد: این بیماری به ما کمک کرد تا در راستای ترویج فرهنگ انس با قرآن کریم محفل های خانگی قرآن را تشکیل دهیم و برای تربیت تمام ساحتی دانش آموزان برگزاری چنین محافلی بسیار ارزشمند و موثر است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به دوران خدمتش به عنوان مربی پرورشی، اظهار کرد: در آن دوران تلاش می کردیم تا محفل های قرآنی را در خانه ها برگزار کنیم و در حال حاضر با شیوع کرونا می‌توانیم از بستر ایجاد شده که فناوری اطلاعات و ارتباطات است برای ورود به قرآن خوانی، حفظ و تلاوت استفاده کرد، هرچند که محافل حضوری بسیار بهتر است.

نوری تاکید کرد: اگر در دوران کودکی انس به قرآن شکل بگیرد پایدار می ماند و امیدواریم از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در مسابقات بین المللی قرآن کریم، ۱۵کشور اسلامی حضور دارند، اظهار کرد: قرآن کریم، کتاب هر انقلاب اسلامی در جهان است و بنده به استناد آیه نفی سبیل در کنفرانس آیسسکو به بخش علمی، فرهنگی و آموزشی پیشنهاد دادم؛ ما نباید از نسخه های وارداتی که پیرو مکاتب دیگراست استفاده کنیم و باید نسخه ما مبتنی بر قرآن کریم که کتاب نجات و هدایت است، باشد.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *