تدریس خصوصی dabidi به دنبال تخصصی کردن شیوه مشارکت در تاسیس مدارس غیر دولتی هستیم

به دنبال تخصصی کردن شیوه مشارکت در تاسیس مدارس غیر دولتی هستیم

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، احمد محمودزاده در آئین تکریم و معارفه نمایندگان موسسان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: واگذاری امور به مردم از سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی است و توسعه مشارکت از برنامه های اصلی وزارت آموزش و پرورش است.
معاون وزیر آموزش و پرورش تشریح کرد: ” خودسازی”، “جامع سازی” و “تمدن سازی” از انتظارات مقام معظم رهبری از آموزش و پرورش است که مهم ترین عنصر تحقق آن نیروی انسانی است و در نظام جمهوری اسلامی، نیروی انسانی که تربیت شده ی آموزش و پرورش است مهم ترین عامل خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی است.
محمودزاده با اشاره به موضوع جهاد تبیین گفت: پرداختن به موضوع جهاد تبیین و انتقال خدمات با ارزش انقلاب اسلامی در حیات چهل و سه ساله اش به نسل حاضر و آینده در حوزه آموزش و پرورش برای ما یک تکلیف است.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به نقش مهم مدارس و مراکز غیردولتی در افزایش پوشش تحصیلی خاطرنشان کرد: نگاه سلبی و ایجابی درباره مدارس دولتی و غیردولتی وجود داشته است و باید با استقبال از نقدهای دلسوزانه با تحمل و سعه صدر و بهره گیری از نقدهای مشفقانه زمینه بهبود کیفیت و ارتقاء برنامه ها را فراهم ساخت.
محمودزاده افزود: باید زمینه حضور افراد موثر و دارای صلاحیت های حرفه ای معلمی و توانمند را برای مدرسه داری فراهم سازیم و هم زمان شرایط را برای مشارکت دستگاه ها و نهادهای انقلابی و مذهبی در توسعه مدارس غیردولتی آماده کنیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برنامه ریزی چهارساله بیش از آن که معطوف بر توسعه کمی مدارس و مراکز باشد معطوف بر این است که ما دارای مدارس غیردولتی با کیفیت، مروج ارزش های دینی و ملی باشیم و در تعامل با نهادها و سازمان های حقیقی هم در امر مدرسه داری به دنبال تخصصی کردن شیوه مشارکت آنان باشیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر رفع انحصار از زبان انگلیسی گفت: تنوع بخشی به زبان های خارجی یکی از برنامه های طراحی شده است و موسسان مدارس غیردولتی و بخش های تخصصی حوزه ستاد را با ورود به این موضوع دعوت می کنم و سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی مصمم بر پاسخ به این مطالبه بر حق است.
در پایان جلسه، اعضای حاضر در خصوص مسائل و مشکلات مدارس و مراکز غیردولتی با هم به بحث و تبادل نظر پرداختند و از اعضای قدیمی شورای هماهنگی مؤسسان مدارس و مراکز غیردولتی، تقدیر به عمل آمد.

 

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *