تدریس خصوصی dabidi تلاش برای تحقق؛«حیات طیبه»، «جامعه عدل جهانی» و «تمدن اسلامی – ایرانی» در مدارس

تلاش برای تحقق؛«حیات طیبه»، «جامعه عدل جهانی» و «تمدن اسلامی – ایرانی» در مدارس

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، احمد محمود زاده در حاشیه بازدید از مجمتع آموزشی، پرورشی «خرد» در منطقه یک تهران اظهار کرد: امیدواریم با برداشتن گام‌های استوار در آینده، و شناخت درست گذشته و با همیاری و کمک مدارس غیردولتی مسئولیت نهادینه سازی و اجرای سند ملی آموزش و پرورش را به نحو احسن انجام دهیم.

وی افزود: در مقدمه سند تحول بنیادین، به این نکته اشاره شده است که عرصه تعلیم و تربیت یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های تعالی همه جانبه کشور و ابزاری جدی در راستای ارتقای سرمایه انسانی شایسته کشور در زمینه‌های گوناگون است.

محمود زاده تصریح کرد: ضروری است همه مدارس غیردولتی از رویکرد مدارسی مانند «مدرسه خرد» که در راستای تحقق سند تحول بنیادین تلاش می‌کند الگوبرداری کنند لذا ما تلاش می‌کنیم «حیات طیبه»، «جامعه عدل جهانی» و «تمدن اسلامی ایرانی» را در مدارس، به ویژه مدارس غیردولتی تحقق بخشیم.

وی افزود: قابل تقدیر است که مقوله «حجاب» از اولویت‌های اصلی در بسیاری از مدارس غیردولتی ماست. چنین انتخابی به روحیه تفکر و عمل دانش آموزان، حال و هوای دیگری می‌بخشد و به پوشش آن‌ها معنا می‌دهد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی در خصوص شهریه مدارس غیردولتی در کنار اخذ شهریه برای برنامه‌های آموزشی و پرورشی و فوق برنامه و مکمل‌های مورد نظر، خاطرنشان کرد: ضروری است اولاَ تفکیک شهریه بین برنامه و فوق برنامه درسی با فعالیت‌های مکمل انجام پذیرد تا خانواده‌ها بتوانند به صورت داوطلبانه انتخاب کنند و دوماَ شفاف سازی در خصوص شهریه صورت پذیرد به نحوی که بین شهریه پرداختی با شهریه مصوب هیچ تفاوتی وجود نداشته باشد.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *