رییس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با بیان اینکه سواد رسانه ای مورد توجه نظام آموزشی نبوده است، گفت: تصمیم گیری های آموزش و پرورش باید همراه با پیوست پژوهشی باشد. – رییس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با بیان اینکه “سواد رسانه ای” مورد توجه نظام آموزشی نبوده است، گفت: تصمیم گیری های آموزش و پرورش باید همراه با پیوست پژوهشی باشد. ، علی محبی؛ رییس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش امروز در نشست خبری با رسانه ها اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، 131 راهکار دارد که 11 راهکار مستقیم مربوط به پژوهش است و چرخش از برنامه درسی آموزش محور به پژوهش محور مورد تاکید است.وی افزود: تمام دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش و شورای معاونان باید پیوست پژوهشی داشته باشد همچنین مدرسه پژوهنده باید محور کار باشد، در این مدرسه، حافظه محوری ملاک نیست و دانش آموز را خلاق پرورش می دهند.رییس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش درباره معلم پژوهنده گفت: این معلم، دانش آموز را پرسشگر و خلاق تربیت کرده و صلاحیت های حرفه ای خود را به روز می کند.محبی با اشاره به اقدامات پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش متذکر شد: یک سند را تهیه کرده ایم و برنامه عملیاتی شفاف برای 5 سال آینده تدوین شده است؛ 20 آذر همزمان با روز پژوهش از آن رونمایی می کنیم.
منبع خبر: تسنیم نیوز
دسته بندی خبر: اجتماعی
جای خالی آموزش سواد رسانه به دانش آموزان/ لزوم برخورداری تصمیم گیری های آموزش و پرورش از پیوست پژوهشی
Categories: