مقوله روزآمدی و همسوسازی محتوای آموزشی با نیازهای روز مخاطبانِ دانش آموزی، از آن دست موضوعاتی است که همواره بر آن تاکید می شود و وزارت آموزش و پرورش را در سیبل انتقادات دانش آموزان، – جزییات بهسازی کتاب های درسی تا مهر 1402 پیشنهاد تغییر عناوین و ساعات دروس علم نافع چگونه به کتب درسی وارد می شود؟ مقوله روزآمدی و همسوسازی محتوای آموزشی با نیازهای روز مخاطبانِ دانش آموزی، از آن دست موضوعاتی است که همواره بر آن تاکید می شود و وزارت آموزش و پرورش را در سیبل انتقادات دانش آموزان، معلمان و کارشناسان حوزه تعلیم وتربیت قرار می دهد. به گزارش همشهری آنلاین، عمده ترین و آخرین تغییرات محتوایی در کتب درسی به نیمه اول دهه 90 و پس از تصویب سندتحول بنیادین بازمی گردد. سند تحول بنیادین در اواخر سال 1390 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و چندی بعد به منظور اجرا، به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد. سند برنامه درسی ملی نیز به عنوان یکی از مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش در واپسین روزهای اسفندماه سال 1391 به امضای رییس جمهور وقت رسید. بر اساس اسناد بالادستی مذکور، وزارت آموزش و پرورش موظف شد هرسال، کتاب های درسی دو پایه تحصیلی را تغییر دهد.
منبع خبر: همشهری آنلاین
دسته بندی خبر: اجتماعی
جزییات بهسازی کتاب های درسی تا مهر 1402 | پیشنهاد تغییر عناوین و ساعات دروس | علم نافع چگونه به کتب درسی وارد می شود؟
Categories: