به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، سید مجتبی هاشمی در جمع اعضای شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: باید در اجرای آیین نامه ها رعایت احوال دانشآموزان شود و شأن و جایگاه معلمان مد نظر قرار گیرد.
وی با بیان اینکه فرصت تعطیلی مدارس در ایام شیوع کرونا، داشته هایی را برای آموزش و پرورش به همراه داشته و توانسته تجربیات گرانسنگی را برای نهاد مقدس تعلیم و تربیت در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهد، گفت: در این ایام تلاش معلمین بسیار جهادگرانه، زیبا و شایسته بود، اما آنطور که باید نتوانستیم نقش معلمین گرانقدر را به خوبی به تصویر بکشانیم.
وی حضور چشمگیر دانش آموزان پس از تعطیلات نوروزی در مدارس کشور را قابل توجه عنوان کرد و گفت: با بازگشایی مدارس روح و روان دانش آموزان، از آسیب ها در امان خواهد بود و این عزیزان با نشاط بیشتری مسیر زندگی خود را طی خواهند کرد .
هاشمی توسعه نظارت و همدلی و همراهی واحدهای آموزشی را یک رکن اساسی در تعلیم و تربیت دانست و اعتمادسازی بین خانه، مدرسه و همدلی در زمینه های تربیتی و آموزشی را به عنوان یک کارکرد ویژه در انجمنهای اولیا و مربیان قابل توجه دانست و افزود: این انجمن ها از ظرفیتهای بسیار بالایی برخور دارند که می توانند به خوبی مسیر اعتمادسازی را روشن کنند.
مدیرکل ارزیابی وزارت آموزش و پرورش پیشنهادهای دریافتی و مسائل پرتکرار در سطح استانها را یکی از شاخصههای برنامهریزی در وزارت آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: برای دریافت پیشنهادات و رفع مشکلات و انجام برنامههای توسعه گرایانه تربیتی و آموزشی به صورت مستمر در حال رصد و پایش اطلاعات و آمار بوده ایم و انتظار داریم که همکاران، اولیا و دانش آموزان در این زمینه یاری گر ما باشند.