بر اساس نتایج پرلز 2016، تعداد 64 درصد از دانش آموزان اظهار داشته اند که هرگز یا تقریباً هرگز در مدرسه غایب نبوده اند. در عوض، 20 درصد از دانش آموزان یکبار در ماه ، – خبرگزاری فارس ـ گروه آموزش و پرورش: دانش آموزان در دوره شیوع کرونا، تقریبا در مدرسه نبودند و آموزش در فضای مجازی دنبال می شد که ماحصل این ماجرا نیز، مشکلات ضعف یادگیری و اتفاقات متعددی بود که بر نظام آموزشی حاکم شد. اما حالا که شرایط کشور از نظر شیوع کرونا رو به بهبود رفته است، باز هم ساعت آموزشی شرایط نابسامانی را دنبال می کند. بر اساس پژوهشی که پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش انجام داده است، محاسبه آمار روزهای آموزش در سال تحصیلی 98ـ1397، دانش آموزان ابتدایی حداقل 30 روز کمتر از برنامه درسی ملی مقرر، در مدرسه حاضر شدند. اگر بخواهیم ساعات حضور را بر اساس همین تعداد روز حضور محاسبه کنیم، 775 ساعت حضور به دست می آید. اگر بر اساس برنامه درسی ملی، از هر ساعت، 10 دقیقه را برای استراحت کسر کنیم، 645 ساعت به دست می آید. با این همه، بر اساس آنچه از وضعیت مدارس روشن است، مدارس همیشه به آنچه بر اساس تقویم سال تحصیلی مقرر شده است، وفادار نیستند؛ بسیاری از روزها به دلایلی مثلا روزهای بین تعطیلات، تعداد دانش آموزان حاضر در مدرسه به اندازه ای کم است که عملاً مدرسه حالت نیمه تعطیل
منبع خبر: فارس
دسته بندی خبر: اجتماعی
سایه سنگین تعطیلات بر سر نظام آموزشی/ دانش آموزان چقدر درس می خوانند؟
Categories: