رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در آیین تجلیل از پژوهشگران برگزیده آموزش و پرورش گفت: ضعف روحیه پرسشگری و مطالعه از چالش های این عرصه است. – به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت الاسلام لطیفی، رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی امروز 20 آذرماه طی سخنانی در آیین تجلیل از پژوهشگران برگزیده آموزش و پرورش گفت: اولین چالش ما تغییر نگرش ها در عرصه آموزش و پرورش نسبت به پژوهش است. ما نیازمند گونه ها و انواع مطالعات پژوهشی در این عرصه هستیم. وی ادامه داد: دانشگاه زدگی در عرصه پژوهش از چالش های دیگر است. نباید کارهای پژوهشی برون سپاری شود بلکه باید خود افرادی که در حوزه تعلیم و تربیت حضور دارند، پژوهش انجام دهند. در حاشیه قرار گرفتن پژوهش در آموزش و پرورش در سطح فرآیندها و ساختارها چالش بعدی است. همچنین ضعف روحیه پرسشگری و مطالعه از دیگر چالش های این عرصه است. لطیفی تأکید کرد: باید دانش آموزان را پرسشگر تربیت کنیم. پرسش اولین گام پژوهش است و باید به دانش آموزان اجازه پرسشگری داده شود. به آینده دانش آموز و معلمی که پرسشگر نباشد نمی توان چشم انداز پژوهشی داشت. وی افزود: در دوره فعلی نگاه تقویت پژوهش در همه دستگاه وجود دارد که فرصت مناسبی است.
منبع خبر: ایکنا
دسته بندی خبر: سیاسی
ضعف روحیه پرسشگری و مطالعه در مدارس
Categories: