ضعف نسل جدید در ادبیات و مهارت های خواندن و نوشتن حتی به دوره های تحصیلی بالاتر تسری یافته است و سیاست های غلط آموزش زبان و ادبیات فارسی همچنان پابرجاست. – ؛ ناکارآمدی در خواندن و نوشتن و مهارت های زبانی، ناآشنا بودن با مفاخر و بزرگان ادبیات کشور و رواج به کارگیری افراطی کلمات غیرفارسی در تعاملات نسل جدید چالش هایی هستند که زنگ خطر افول مهارت های کلامی و زبان فارسی را به صدا درآورده است.چالشی که استادان و بزرگان حوزه ادبیات را به واکنش واداشته است و واکاوی آن، موضوع را به نظام و تعلیم و مدارس به عنوان بستر اصلی آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان کشانده است.در همین خصوص اسماعیل امینی استاد دانشگاه و منتقد ادبی به خبرنگار تسنیم گفت: متاسفانه شاهد آن هستیم که دانش آموزان بعد از ورود به دانشگاه به عنوان دانشجو و حتی با دارا بودن رتبه های برتر در کنکور در زبان و ادبیات فارسی، در خواندن و نوشتن آن هم نه متون سنگین ادبی بلکه در متون عادی زبان معیار مشکل دارند.وی به ریشه یابی این مشکل پرداخت و اظهار کرد: علت این شرایط چند مورد است؛ اول آنکه زبان فارسی برای کسی اهمیتی ندارد و آن را مهم نمی داند. در واقع تصور بر آن است که آموختن زبان فارسی به دلیل آنکه زبان رسمی کشورمان محسوب می شود، نیاز به مدرسه و یاد گرفتن ندارد.
منبع خبر: تسنیم نیوز
دسته بندی خبر: اجتماعی
ضعف مهارت خواندن و نوشتن دانش آموزان و دانشجویان/ وجود سیاست های غلط در آموزش زبان فارسی
Categories: