معلمانی که با وجود سابقه کار طولانی، طی کردن مراحل متعدد استخدام و پشت سر گذاشتن هزاران ساعت دوره ضمن خدمت نمی توانند درک کنند چرا باید احکام آنها با دیگر معلمان فرق کند. – با اینکه چند سال است که فرهنگیان به دنبال تحقق نظام رتبه بندی هستند اما باز هم بخشی از آنان از قانون رتبه بندی جامانده اند. طی نظام رتبه بندی که این روزها قانون شده قرار است صلاحیت های حرفه ای معلمان بررسی شود و حقوق و دریافتی به نسبت شایستگی های آنان افزایش یابد. کمبود بودجه در سال های قبل مانع از این شده بود که نظام رتبه بندی، حلال معیشت معلمان باشد. این کمبود بودجه تا سال جاری ادامه یافت تا حدی که یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش معتقد است در دولت سیزدهم هم بودجه کافی برای تحقق این قانون وجود نداشت و او اگر جای رییس جمهور بود لایحه رتبه بندی را از مجلس پس می گرفت. با تمام این کمبود بودجه ها و پس از جلسات متعددی که کارشناسان وزارت آموزش و پرورش با سازمان برنامه و بودجه داشتند؛ در نهایت در تابستان سال جاری نظام رتبه بندی معلمان به تصویب نهایی رسید تا بررسی ها برای تعیین رتبه معلمان آغاز شود. با وجود تلاش های صورت گرفته برای تصویب این قانون از سوی دولت و توجه مجلس برای افزایش بودجه این قانون، با این حال همچنان بخشی از فرهنگیان از مزایای رتبه بندی جا مانده
منبع خبر: جدید پرس
دسته بندی خبر: سیاسی
قانون رتبه بندی معلمان و فرهنگیانی که هنوز از مزایای آن محرومند
Categories: