دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: ممکن است بین پایین ترین سفره های غذای مردم با بالاترین سفره های غذا، خیلی تفاوت داشته باشد، اما باید به صورت قصد شده کاری کنیم که در آموزش این اتفاق نیفتد. – دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: ممکن است بین پایین ترین سفره های غذای مردم با بالاترین سفره های غذا، خیلی تفاوت داشته باشد، اما باید به صورت قصد شده کاری کنیم که در آموزش این اتفاق نیفتد. اگر توانستیم در آموزش به عدالت و نصیب آموزشی برابر برسیم، در کنکور و امتحانات نهایی هم این عدالت و نصیب آموزشی برابر خودش را نشان می دهد. محمود امانی طهرانی دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در مورد قبولی دهک های بالای جامعه در کنکور سراسری و جایگاه عدالت آموزشی و نقش آموزش وپرورش در این اتفاق گفت: اگر از منظر پدیدارشناسی به این موضوع نگاه کنیم، می بینیم که ما با یک خط کشی سراغ جامعه ای می آییم و شاخصی را در آن جامعه اندازه گیری می کنیم. این شاخص ممکن است به عنوان نمونه شاخص سلامت جسمانی، تغذیه کامل یا سوتغذیه و باشد. طبیعتا افرادی که به دلایلی در آن شاخص توانستند سطح بالاتری را بگیرند از خط کش یا معیار مورد نظر نمره بالاتری به دست می آورند.
منبع خبر: ایلنا
دسته بندی خبر: اجتماعی
نتایج متفاوت کنکور به تفاوت ها در کل جامعه برمی گردد/ لزوم بازطراحی 100 درصد بنیادی نظام جذب، سنجش صلاحیت حرفه ای و بازنشستگی فرهنگیان
Categories: