تدریس خصوصی dabidi نشست صمیمی وزیر آموزش‌ و پرورش با کارکنان سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی

نشست صمیمی وزیر آموزش‌ و پرورش با کارکنان سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری؛ ظهر امروز، در نشست با اعضای شورای راهبری و کارکنان سازمان آموزش و پرورش استثنایی که با حضور ویدئو کنفرانسی رؤسای ادارات آموزش و پرورش  استثنایی استان‌ها برگزار شد، ضمن تبریک ایام ا… دهه فجر، گفت: ذکر و یاد خدا موجب آرامش قلب انسان‌ها می‌شود و امام راحل عبد خدا بود و قلبی مطمئن داشت.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) از ابزار و روش‌ها به‌خوبی استفاده می‌کرد، شبکه‌سازی خوبی در قبل انقلاب انجام داده بود و همراهی مردم موجب پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی شد.

نوری خواستار پوشش حداکثری دانش‌آموزان با نیازهای ویژه زیر چتر «تعلیم‌وتربیت» شد و گفت: توسعه مشارکت‌ها از ضروریات کار در نظام تعلیم‌وتربیت به‌ویژه تعلیم‌وتربیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است و باید استفاده بیشتر از ظرفیت افراد داوطلب، خیّرین و دستگاه‌های اجرایی در دستور کار سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی قرار گیرد.

نوری آموزش ‌و پرورش استثنایی را یکی از دستگاه‌های تخصصی زیرمجموعه وزارت آموزش ‌و پرورش دانست و گفت: در راستای تأمین نیروی انسانی متخصص در آموزش ‌و پرورش استثنایی، بخشی از ظرفیت استخدامی به آموزش ‌و پرورش استثنایی اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: عضویت رؤسای ادارات آموزش و پرورش استثنایی در شوراهای آموزش ‌و پرورش استان‌ها موجب تقویت آموزش ‌و پرورش استثنایی و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: در صورت لزوم و برای پیشبرد بهتر فعالیت‌های سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی بازنگری در اساسنامه سازمان می‌تواند صورت گیرد.

نوری با بیان این که کار در آموزش و پرورش استثنایی بسیار سخت است، گفت: معلمان دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، قطعاً در نزد خداوند متعال اجر فراوان خواهند داشت.

وی افزود: باید همه معلمان، مدیران و کارکنان آموزش‌ و پرورش استثنایی تلاش حداکثری برای آموزش‌های حضوری داشته باشند تا این دانش‌آموزان از سپهر آموزش دور نمانند.

نوری در پایان گفت: ایجاد فضاهای اردوگاهی و پارکی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، تقویت انجمن‌های اولیاومربیان و استفاده از بستر فناوری‌های نوین با همکاری مراکز نوآوری‌های دانشگاهی از جمله موارد قابل‌پیگیری در آموزش ‌و پرورش استثنایی است.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *