عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در حال حاضر دانش آموزان چشم انداز خود را رفتن به دانشگاه ترسیم کرده اند و از همان ابتدا تست زنی و رتبه آوردن در کنکور را در دستور کار قرار می دهند؛ – به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمین احمدحسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مصاحبه تلفنی با برنامه صبح و گفت وگو رادیو گفت وگو در خصوص مباحث قانونی که می تواند به حوزه پژوهش کمک کند، اظهار کرد: در قانون برنامه ششم توسعه قرار بود 50 درصد از آموزش ها در آموزش و پرورش مهارتی شوند اما متأسفانه در این زمینه نه تنها پیشرفتی نداشتیم بلکه از 40 درصد به 36 درصد رسیده ایم و دچار افت شده ایم. وی با اشاره به این موضوع که قانون تأکید دارد در حوزه آموزش و پرورش باید به سمت آموزش های مهارتی حرکت کنیم، ادامه داد: به دنبال آموزش های مهارتی قطعاً خلاقیت، پژوهش و تحقیقات، محور قرار می گیرد. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه باید از صرفا آموزشی بودن نظام آموزشی خارج شویم، افزود: اینکه متونی را تنظیم کنیم و بر اساس همان صرفاً پیش برویم بدون اینکه اجازه خلاقیت بدهیم، نمی توانیم پژوهش را نهادینه کنیم.
منبع خبر: فارس
دسته بندی خبر: سیاسی
نمی توانیم پژوهش را با چشم انداز کنکور به دانش آموزان منتقل کنیم
Categories: