تدریس خصوصی dabidi کار خیّرین مدرسه‌ساز مشمول «حیات طیبه» است

کار خیّرین مدرسه‌ساز مشمول «حیات طیبه» است

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، یوسف نوری وزیر در همایش ملی «تکریم خیرین مدرسه‌ساز کشور» که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، با اشاره به آیه شریفه قرآن کریم در خصوص اهمیت انفاق گفت: خیرین انسان‌هایی تزکیه شده‌اند که خداوند توفیق انفاق و احسان را به‌واسطه صفای روح و تزکیه نفس به آن‌ها عطا کرده است.

وی جامعه خیرین مدرسه‌ساز را نمونه و الگوی یک خانواده متحد و منسجم خواند که هدف مشترک آن‌ها ساختن آینده کشور است و این دغدغه آن‌ها و کار خیرشان مشمول «حیات طیبه» است.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به دیدار عصر روز جمعه با رئیس‌جمهور ، اظهار داشت: آقای رئیسی گفتند که سلام گرم و ویژه‌ام را به محضر خیرین مدرسه‌ساز ابلاغ کنید و پیامی را هم بدین منظور تهیه کردند که قرائت شد.

نوری با یادآوری حضور خانواده شهدای روحانی صحن رضوی (ع) در این محفل خاطرنشان کرد: حضور گرم این عزیزان برکت این محفل نورانی و پربرکت را فزونتر کرده است و امیدوارم راه این شهیدان پر رهرو باشد.

وزیر آموزش‌وپرورش در این همایش که با شرکت بیش از 1000 خیر مدرسه‌ساز از سراسر کشور برگزار شد، حضور در جمع خیرین را به‌مثابه حضور در جمع بهشتیان خواند و اظهار داشت: انجام کار خیر یک توفیق الهی است.

نوری بابیان اینکه سواد مراتب و درجاتی دارد که نمونه اعلای آن را یعنی سواد چندبعدی و رسیدن به احساس مسئولیت اجتماعی، در خیرین می‌بینیم، افزود: خیرین مصداق آیه «و یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه» هستند

وی با تقدیر از عملکرد خیرین و آورده آن‌ها گفت:ثمرات کار خیرین فراتر از این رقم مالی است و تأثیر آن را در  مسائل تربیتی، افزایش تولید ناخالص داخلی، تحرک اقتصاد و اشتغال آفرینی در جامعه خواهیم دید.

وزیر آموزش‌وپرورش در پایان خاطرنشان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مشارکت حداکثری مردم و خیرین در امور اجتماعی به‌عنوان برکت نظام جمهوری اسلامی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی قرارگرفته است و همواره وظیفه خود می‌دانم در میان شما حضور پیدا کنم.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *