تدریس خصوصی dabidi کلیات آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان تصویب شد

کلیات آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان تصویب شد

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان امروز در جلسه هیأت دولت مطرح شد، با توجه به جایگاه معلمان و شأن معلمی و توجه دولت به لزوم حفظ، ارتقا و اهمیت جایگاه جامعه فرهنگیان، موضوع نیازمند رسیدگی و بررسی مناسبی بود که آیین نامه منطبق بر قانون صورت بگیرد.

وی افزود: در این خصوص به تفصیل در جلسه دولت بحث شد و کلیات این آیین نامه به تصویب رسید تا وزارت آموزش و پرورش در راستای اجرای این قانون حرکت کند.

سخنگوی دولت درباره نامه نمایندگان مجلس به معاون اول رئیس‌جمهوری در خصوص آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: آیین‌نامه دولت در چارچوب مر قانون رتبه‌بندی معلمان و اساساً با هدف اجرای قانون رتبه‌بندی تصویب می‌شود. قانونگذار، مجلس شورای اسلامی، قواعدی را تصویب می‌کند و جهت اجرا به دولت ابلاغ می‌کند؛ طبیعتاً هنگام تصویب یک قانون در مجلس صد درصد نمایندگان، موافق تمامی مواد نیستند.

وی ادامه داد: ما در حوزه‌های مختلف شاهد هستیم برخی برداشت‌های شخصی نمایندگان مجلس که محترم است، به عنوان برداشت از قانون تصور می‌شود. طبیعتاً دولت مکلف به اجرای قانون است و مصوبات هیات وزیران پس از تصویب از سوی هیات تطبیق مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد. این کار به صورت متداول انجام می‌شود و دولت هم در همان چارچوب اقدام به اصلاح می‌کند. فرایندهای قانونی را باید مبنای برداشت‌های مشترک از متون قانونی قرار دهیم.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *