تدریس خصوصی dabidi گندزدایی و ایزوله کردن روزانه مدارس

گندزدایی و ایزوله کردن روزانه مدارس

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش، محمدمهدی کاظمی؛ با حضور در برنامه فرامتن شبکه افق سیما با موضوع «آغاز آموزش حضوری در مدارس و استقبال دانش آموزان»، اظهار کرد: با توجه به آنچه در قانون آمده، پایان زمان آموزش، در هر سال تحصیلی تا انتهای اردیبهشت‌ ماه است ولی امسال با توجه به بررسی‌های انجام شده و افت یادگیری ناشی از آموزش های غیرحضوری دانش آموزان در ایام کرونا، به منظور غنابخشی به عمق یادگیری دانش‌آموزان و جبران افت یادگیری، پیشنهاد شده است که یک ماه به سال تحصیلی اضافه شود که پذیرش یا رد این پیشنهاد به نهادهای مسئول یعنی ستاد ملی کرونا و شورای عالی آموزش و ‌‌‌‌پرورش بستگی دارد و در مرحله بررسی است.

کاظمی درباره نگرانی خانواده‌ها نسبت به آموزش حضوری دانش‌آموزان در مدارس، گفت: میانگین تراکم دانش‌آموزی در دوره متوسطه، ۱۸نفر است؛ ولی ممکن است در برخی مناطق تعداد محدودی کلاس‌های با تراکم بالا داشته باشیم که در این خصوص برنامه‌ریزی برای حضور دانش آموزان در مدارس را بر عهده اداره‌کل آموزش و پرورش استان قرار داده ایم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: تلاش میکنیم در مدارس با کمک دانش آموزان پروتکل های بهداشتی و استانداردهای تهویه کلاس ها را به طور کامل رعایت کنیم و البته معتقدیم که دانش آموزان می توانند در این عرصه، فرهنگساز باشند.

کاظمی با اشاره به اینکه تصمیم گیری درباره حضور دانش‌آموزان، با وزارت بهداشت و ستاد ملی کروناست، افزود: برای حفظ سلامت دانش آموزان، رعایت بهداشت فردی، محیط و تهویه کلاس ها در دستور کار مدارس قرار دارد. در این مورد منظور از بهداشت فردی، استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده است و توسط خود دانش آموزان با راهنمایی و نظارت همکاران فرهنگی انجام می شود.

وی ادامه داد: بهداشت محیط، دومین نکته در حفظ سلامتی دانش آموزان است که در این خصوص، گندزدایی و ایزوله کردن فضا هر روز توسط عوامل مدرسه انجام می‌شود. همچنین تهویه هوا در کلاس ها دارای اهمیت است که نکات لازم در خصوص تهویه هوا به مدارس ابلاغ شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره عدم شرط واکسن برای حضور در مدارس، گفت: واکسن زدن جزو الزامات حضور در مدرسه نیست و فقط استفاده از ماسک الزامی است.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *