تدریس خصوصی dabidi ۸۵ درصد دانش آموختگان هنرستان‌ها جذب بازار کار می‌شوند

۸۵ درصد دانش آموختگان هنرستان‌ها جذب بازار کار می‌شوند

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری روز پنج شنبه در جلسه شورای اداری استان همدان، افزود: هزینه در حوزه تعلیم و تربیت نوعی سرمایه گذاری است چرا که نقش آموزش و پرورش در عرصه های مختلف از جمله در تولید ملی دانش بنیان نیز بسیار چشمگیر و ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه تا وقتی در آموزش پرورش سرمایه گذاری نشود، نتیجه ای در دانشگاه و عرصه تولید دانش بنیان حاصل نمی شود، اظهار داشت: اگر به دانش آموزان فرصت یادگیری داده شود به خوبی می توانند در جوامع دانش بنیان نقش آفرینی و مشارکت فعال داشته باشند.

نوری به بازگشایی مدارس پس از مشکلات ناشی از همه گیری کرونا اشاره کرد و گفت: در دوران شیوع ویروس کرونا مدارس باید آخرین نقطه برای تعطیلی و اولین محل برای بازگشایی باشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تعطیلی مدارس موجب افت تحصیلی شدید دانش آموزان در کشور شد، اظهار داشت: به همین دلیل و برای جبران این افت و عقب ماندگی آموزشی، از اول تیرماه پایگاه های تابستانی مدارس فعال و برگزار خواهند شد.

وی افزود: در همین راستا، برای اثربخشی بهتر و موثر این اقدام، شیوه نامه فعالیت پایگاه های تابستانی مدارس تدوین شده و به زودی ابلاغ می شود.

نوری با بیان اینکه در سال های اخیر اقدام موثری برای جذب نیرو در آموزش و پرورش نشده است، تصریح کرد:چهار میلیون دانش آموز در کشور نیاز به کلاس درس دارند که با توجه به افزایش تراکم جمعیتی مدارس در چندسال اخیر، اقدام برای جذب معلم در آموزش و پرورش بسیار ضروری است که با همت دولت سیزدهم ۳۴ هزار و ۸۰۰ نیروی جدید استخدام و جذب شده اند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کمبود نیروی انسانی بزرگترین و مهم‌ترین چالش آموزش و پرورش است، گفت: امسال و از طریق برگزاری آزمون استخدامی ۳۸ هزار و ۸۱۳ معلم در قالب ماده ۲۸ جذب نهاد تعلیم و تربیت می‌شوند.

وی افزود: در تامین نیروی انسانی، ۱۵ هزار دانشجوی سال آخر در دانشگاه فرهنگیان داریم که سال آخر کارورزی خود را در مدارس انجام می دهند و با یک اقدام هدفمند ۲۵ هزار نفر دانشجو نیز از این طریق جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توسعه فضاهای آموزشی گفت: در ساخت و سازها از محل سفرهای استانی دولت ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان علاوه بر بودجه‌ای که داشتیم به آموزش و پرورش اختصاص داده شده است و در بخش خیرین نیز اعتباراتی خوبی گذاشتیم که نوید موفقیت ها و انجام کارهای بزرگی را در این حوزه می دهد.

وی ادامه داد: روند سریع مهاجرت، رشد جمعیت، فرسودگی مدارس و دیگر موارد اجازه نمی‌دهد به درستی به ساخت و ساز و بهسازی فضاهای آموزشی بپردازیم، هرچند در ۶ ماه گدشته پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش در سفرهای استانی دولت ۲ برابر شده و باید روش‌های دیگری نیز برای این موضوع طراحی شود.

نوری از اختصاص ۱.۵ میلیون یورو اعتبار از طریق سازمان انرژی اتمی برای انجام فعالیت‌های درسی و آموزشی صلح‌آمیز هسته‌ای در مدارس خبر داد و اظهار داشت: از هفته آینده با استفاده از برترین‌ دانشمندان جهان برای معلمان زیست دوره‌های آموزشی برگزار و گواهی بین‌المللی صادر می‌شود.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *